Wydział Komunikacji i Transportu
DyrektorAgnieszka Jakubowska
- adres
- ul. Wrzosowa 44, 25-211 Kielce, poziom -1, p. 052
- tel
- 41 200 15 02
Godziny pracy urzędu:
poniedziałek: 7.00 - 17.15
wtorek - piątek: 7.00 - 15.15
Telefony do referatów:
Referat praw jazdy:
Wnioski:
- Wójcik Katarzyna - 41 200 15 42 (umawianie wizyt na prawa jazdy)
- Grosicka Paulina - 41 200 15 45
- Babiarz Anna - 41 200 15 41
- Rowińska Anna - 41 200 15 43
- Cichoński Michał - 41 200 15 44
- Kuc Agnieszka - 41 200 15 46
- Męcfel Iwona - 41 200 15 56
Zatrzymane prawa jazdy:
- Wzorek Sylwia - 41 200 15 47
- Ziętarska Dagmara - 41 200 15 48
- Belowska Dorota - 41 200 15 54
- Zakrzewska Marta - 41 200 15 55
Referat rejestracji pojazdów:
- Adamczyk Małgorzata - 41 200 15 08
- Brzyśkiewicz Anna - 41 200 15 19
- Fąfara Agnieszka - 41 200 15 10
- Agnieszka Grabka - 41 200 15 23
- Gubała Urszula - 41 200 15 36
- Hołda Monika - 41 200 15 33
- Hajdukiewicz Katarzyna - 41 200 15 31
- Jakubczyk Kazimiera - 41 200 15 09
- Kamont Wiktoria - 41 200 15 24
- Kasprzyk Marcin - 41 200 15 35
- Lipiec Karolina - 41 200 15 32
- Met Agata - 41 200 15 18
- Pawlik Anna - 41 200 15 28
- Trudnos Dominika - 41 200 15 26
- Skowron Aneta - 41 200 15 26
- Pniewski Tomasz - 41 200 15 29
- Pocheć Marta - 41 200 15 58
- Sadzik Monika - 41 200 15 21
- Siwiec Joanna - 41 200 15 30
- Smolarczyk Magdalena - 41 200 15 25
- Solczyńska Agata - 41 200 15 11
- Stąpór Katarzyna - 41 200 15 03
- Wach Daria - 41 200 15 07
- Łukasik Anna - 41 200 15 20
- Anna Kolasińska - 41 200 15 34
- Pacierz Agata - 41 200 15 22
- Matuszewska Karolina - 41 200 15 25
- Kuroś Oleksandra - 41 200 15 27
- Ziółkowska Edyta - 41 200 15 32
- Wójcik Piotr - 41 200 15 35
- Snopek Justyna - 41 200 15 85
Referat transportu:
- Graur Karolina - 41 200 15 16
- Jagiełło Anita - 41 200 15 15
- Szymkiewicz Dawid - 41 200 15 17
Referat inżynierii ruchu drogowego:
- Kubicka-Łach Grażyna - 41 200 15 14
- Saladra Agnieszka - 41 200 15 13
- Gruszka Łukasz - 41 200 15 52
Wydział Komunikacji i Transportu załatwia sprawy związane z rejestracją pojazdów, wydawaniem i zatrzymywaniem dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami, wykonywaniem krajowego transportu drogowego oraz nadzorem nad stacjami kontroli pojazdów i szkołami jazdy.
- W skład Wydziału Komunikacji i Transportu - symbol „KT” wchodzą:
- Referat praw jazdy - symbol „KT-I”;
- Referat rejestracji pojazdów - symbol „KT-II”;
- Filia w Strawczynie - symbol „KT-III”,
- Filia w Bodzentynie - symbol „KT-IV”,
- Filia w Chmielniku - symbol „KT-V”,
- Filia w Bielinach - symbol „KT-VI”,
- Filia w Łagowie - symbol „KT-VII”,
- Filia w Nowej Słupi - symbol „KT-VIII”,
- Filia w Rakowie - symbol „ KT-IX”,
- Filia w Mniowie - symbol „ KT-X”,
- Filia w Piekoszowie - symbol ,, KT-XIII’’.
- Referat transportu - symbol „KT-XI”;
- Referat inżynierii ruchu drogowego - symbol „KT-XIV”;
- Wieloosobowe stanowisko ds. organizacyjnych wydziału - symbol „KT-XII”.
Referat praw jazdy
- umawianie wizyt w sprawie - zatrzymane prawa jazdy tel. 41 200 15 47, 41 200 15 48, 41 200 15 54, 41 200 15 55, poziom -1, pok. 047.
- wnioski o prawa jazdy - umawianie wizyt, tel. do kontaktu: 41 200 15 42
- Kierownik: Jolanta Wróbel, tel. 41 200 15 40, poziom -1, p. 051, e-mail:
Zadania referatu:
- wydawaniem profilu kandydata na kierowcę;
- wydawaniem wtórników dokumentów uprawniających do kierowania pojazdami;
- wydawaniem krajowych i międzynarodowych praw jazdy;
- wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub przewożącym wartości pieniężne;
- kierowanie osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami na badania lekarskie w przypadkach nasuwających zastrzeżenia co do stanu zdrowia;
- wydawaniem decyzji o zatrzymaniu i zwrocie uprawnień do kierowania pojazdami
- wydawaniem decyzji o cofnięciu i przywracaniu cofniętych uprawnień do kierowania pojazdami silnikowymi;
- wydawanie skierowań na kontrole sprawdzenia kwalifikacji, badania lekarskie, psychologiczne oraz kursy reedukacyjne;
- prowadzeniem ewidencji w systemie informatycznym w zakresie osób uprawnionych
- przechowywaniem zatrzymanych dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami mechanicznymi;
- współpracą z Państwową Wytwórnią Papierów Wartościowych S.A. w zakresie wydawania druków praw jazdy;
- przyjmowanie zawiadomień o utracie lub zniszczeniu prawa jazdy lub pozwolenia do kierowania tramwajem a także zmiany stanu faktycznego wymagającego zmiany danych w nich zawartych.
Referat rejestracji pojazdów
- umawianie wizyt przez internetową stronę Starostwa lub złożenie e-wniosku na stronie PWPW
- tel. do kontaktu: 41 200 15 07 , 41 200 15 08 , 41 200 15 09 , 41 200 15 10 , 41 200 15 11 lub 41 200 15 18
- Kierownik: Małgorzata Adamczyk, tel. 41 200 15 08, poziom -1, p. 054, e-mail:
Zadania referatu:
- dokonywaniem rejestracji pojazdów;
- dokonywaniem czasowej rejestracji pojazdów;
- wydawaniem decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych dla pojazdów;
- przyjmowaniem od właścicieli pojazdów zawiadomień o zbyciu lub zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym;
- wydawaniem wtórników i wymianą dokumentów komunikacyjnych i tablic rejestracyjnych;
- wyrejestrowaniem pojazdów na wniosek ich właścicieli i z urzędu;
- kierowaniem pojazdów na dodatkowe badania techniczne w razie uzasadnionego zastrzeżenia, że pojazd zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska;
- przechowywaniem zatrzymanych dowodów rejestracyjnych i zwracaniem ich po ustaniu przyczyny zatrzymania;
- czasowym wycofaniem pojazdów z ruchu;
- współpracą z Państwową Wytwórnią Papierów Wartościowych S.A. w Warszawie w zakresie zaopatrywania w dokumenty komunikacyjne;
- kontrolowaniem spełnienia obowiązków zawarcia umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC przez posiadaczy pojazdów mechanicznych;
- zawiadamianiem na piśmie Ubezpieczonego Funduszu Gwarancyjnego o nie okazaniu dokumentu zawarcia umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC przez posiadacza pojazdu mechanicznego;
- sporządzaniem i przekazywaniem comiesięcznych informacji o zarejestrowanych pojazdach do Dyrektora Urzędu Skarbowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lub adres siedziby nabywcy;
- sporządzaniem i przekazywaniem comiesięcznych informacji o zarejestrowanych i zbywanych pojazdach do właściwych organów podatkowych;
- prowadzeniem gospodarki drukami ścisłego zarachowania, dokumentami komunikacyjnymi i tablicami rejestracyjnymi;
- udostępnianiem danych osobowych osobom i organom do tego uprawnionym;
- kierowanie pojazdów na dodatkowe badania techniczne na podstawie art. 81 ust. 11 pkt 2 i 2a ustawy prawo o ruchu drogowym;
- nakładanie kar administracyjnych na właścicieli pojazdów w trybie art. 140n ust. 2 ustawy prawo o ruchu drogowym.
Filie Wydziału Komunikacji i Transportu:
- Filia w Bielinach, ul. Partyzantów 18, 26-004 Bieliny
Czynna: poniedziałek - środa: 7.00 - 15.00 - tel. 41 302 51 12 - Filia w Bodzentynie, ul. Suchedniowska 3, 26-010 Bodzentyn
Czynna: poniedziałek - piątek: 7.00 - 15.00 - tel. 41 311 56 55 - Filia w Chmielniku, ul. Bednarska 17, 26-020 Chmielnik
Czynna: poniedziałek - piątek: 7.00 - 15.00 - tel. 41 306 28 62 - Filia w Łagowie, ul. Rynek 62, 26-025 Łagów
Czynna: poniedziałek - środa: 7.00 - 15.00 - tel. 41 307 40 22 - Filia w Mniowie, ul. Centralna 9, 26-080 Mniów
Czynna: poniedziałek - piątek: 7.30 - 15.30 - tel. 41 303 85 66 - Filia w Nowej Słupi, ul. Rynek 15, 26-006 Nowa Słupia
Czynna: środa - piątek: 7.30 - 15.30 - tel. 41 317 87 61 - Filia w Piekoszów, ul. Czarnowska 59, 26-065 Piekoszów
Czynna: poniedziałek - piątek: 7.30 - 15.30 - tel. 41 252 40 45 - Filia w Rakowie, ul. Sienieńskiego 20, 26-035 Raków
Czynna: czwartek - piątek: 7.00 - 15.00 - tel. 41 353 50 78 - Filia w Strawczynie, ul. Żeromskiego 16, 26-067 Strawczyn
Czynna: poniedziałek - piątek: 7.30 - 15.30 - tel. 41 303 87 47
Referat transportu
- tel. 41 200 15 13, 41 200 15 14, 41 200 15 15, 41 200 15 16, 41 200 15 17 poziom -1
- Kierownik: Artur Dudzic, tel. 41 200 15 39, poziom 2, p. 208, e-mail:
Zadania referatu:
- wydawanie, odmowa wydania, zmiana, cofanie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego;
- zmiana, cofanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego;
- wydawanie, odmowa wydawania, zmiana, cofanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób samochodem osobowym;
- wydawanie, odmowa wydania, zmiana, cofanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą;
- przekazywanie do Krajowego Rejestru Elektronicznego Przedsiębiorców Transportu Drogowego danych, o których mowa w art. 82 h ust. 1 i 3 ustawy o transporcie drogowym;
- wydawanie, odmowa wydania, zmiana, cofanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym osób, dla linii wykraczających poza obszar jednej gminy, a nie wykraczających poza granice powiatu;
- wydawanie, odmowa wydania, zmiana zaświadczeń na wykonywanie krajowych przewozów drogowych na potrzeby własne;
- sprawowanie nadzoru i kontroli w zakresie prowadzenia krajowego transportu drogowego przez podmioty posiadające licencje, zezwolenia i zaświadczenia;
- sporządzanie sprawozdań w zakresie wydanych licencji, zezwoleń i zaświadczeń;
- opiniowanie wniosków o wydanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i przewozów regularnych specjalnych osób w zależności od planowanego przebiegu linii komunikacyjnej, wykraczającej poza obszar co najmniej jednego powiatu, jednakże nie wykraczającego poza obszar województwa;
- zlecanie opracowania „Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego”;
- ustalenie cen urzędowych na usługi przewozowe transportu zbiorowego na terenie powiatu;
- wpisywanie przedsiębiorców do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów i wydanie zaświadczeń na przeprowadzanie badań technicznych pojazdów;
- sprawowanie nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów;
- wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorców stacji kontroli pojazdów i skreślenie przedsiębiorcy z rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów;
- wydawanie i cofanie uprawnień do wykonywania badań technicznych dla diagnostów;
- prowadzenie zadań powiatu wynikających z art. 130 a ustawy prawo o ruchu drogowym, w tym:
a) współdziałanie w wyznaczaniu parkingów strzeżonych, na których przechowywane będą pojazdy usunięte z drogi,
b) przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawie wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdu oraz wysokości kosztów powstałych w związku z wydaniem dyspozycji usunięcia pojazdu,
c) załatwianie spraw związanych z przejęciem przez Powiat porzuconych pojazdów,
d) wydawanie decyzji o zapłacie kosztów związanych z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu; - wpisywanie przedsiębiorców do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców i wydanie zaświadczeń na prowadzenie szkolenia kierowców;
- sprawowanie nadzoru nad szkoleniem wykonywanym przez przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców;
- wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorców ośrodka szkolenia kierowców i skreślenie przedsiębiorcy z rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców;
- wydawanie i cofanie poświadczenia potwierdzającego spełnienie dodatkowych wymagań przez przedsiębiorcę prowadzącego ośrodek szkolenia kierowców;
- rozpatrywanie skarg dotyczących działalności ośrodka szkolenia kierowców;
- sporządzanie i podawanie do publicznej wiadomości analizy statystycznej w zakresie średniej zdawalności osób szkolonych w danym ośrodku szkolenia kierowców oraz liczby uwzględnionych skarg złożonych na dany ośrodek;
- prowadzenie ewidencji instruktorów i wydawaniem legitymacji instruktora nauki jazdy;
- prowadzenie ewidencji wykładowców;
- skreślenie instruktora lub wykładowcy z ewidencji;
- wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych kategorii II i III;
Referatu inżynierii ruchu drogowego
- Kierownik: Michał Dzierżak, tel. 41 200 15 12, poziom -1, p. 09, e-mail:
Zadania referatu:
- rozpatrywanie projektów organizacji ruchu oraz wniosków dotyczących organizacji ruchu drogowego,
- opracowywanie lub zlecenie opracowania projektów organizacji ruchu uwzględniających wnioski wynikające z przeprowadzonych analiz organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- zatwierdzanie organizacji ruchu na podstawie złożonych projektów organizacji ruchu drogowego,
- przekazywanie zatwierdzonych organizacji ruchu do realizacji,
- opiniowanie geometrii drogi w projektach budowlanych,
- prowadzenie kontroli prawidłowości zastosowania i funkcjonowania znaków drogowych i sygnalizacji świetlnej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ich zgodności z zatwierdzoną organizacją ruchu,
- współpraca w zakresie organizacji ruchu i jego bezpieczeństwa z innymi organami,
- działania kontrolne w terenie,
- prowadzenie ewidencji projektów organizacji ruchu drogowego,
- opiniowanie projektów i rozwiązań mających wpływ na ruch drogowy i jego bezpieczeństwo,
- wykonywanie innych czynności wynikających z przepisów prawnych;
- wydawanie zezwoleń na wykorzystanie dróg w sposób szczególny;
- uzgadnianie w porozumieniu z Powiatowym Zarządem Dróg w Kielcach organizacji procesji, pielgrzymek lub innych imprez o charakterze religijnym na drogach publicznych w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego o którym mowa w ustawie z dnia 17 maja 1989 r. o stosunku państwa do kościoła katolickiego w Rzeczpospolitej Polskiej.
- rozpatrywanie wniosków dotyczących wyrażenia zgody na wjazd na drogę z ograniczeniem tonażu.
Wieloosobowe stanowisko ds. organizacyjnych wydziału
- Sekretariat: 41 200 15 01
- Koordynator tel. 41 200 15 53
Zadania referatu:
- wykonywanie obsługi kancelaryjnej wydziału, w tym prowadzenie rejestru wpływu i wysyłki korespondencji;
- prowadzenie wydziałowego rejestru skarg i wniosków;
- ewidencjonowanie i przechowywanie zbiorów protokołów, dyspozycji, uchwał Zarządu i Rady Powiatu;
- ewidencjonowanie i przechowywanie umów, faktur, zamówień i zapotrzebowań wynikających z zadań przypisanych do wydziału;
- prowadzenie składnicy akt Wydziału Komunikacji i Transportu;
- przygotowywanie sprawozdań i raportów dotyczących pracy wydziału;
- opracowywanie informacji o stanie kontroli zarządczej w wydziale.
Rejestr Ośrodków Szkolenia Kierowców z terenu Powiatu Kieleckiego/Zdawalność
Rejestr Ośrodków Szkolenia Kierowców
Podstawa prawna:
Art. 28 ust. 1 oraz ust. 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1268 z późn. zm.)
Rejestr przedsiębiorców prowadzących OSK z Portalu Starosty znajduje się pod adresem:
https://starosta.osk.pwpw.pl/ps/BIP/2734372
Zdawalność Ośrodków Szkolenia Kierowców
Podstawa prawna:
Art. 43 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1212 z późn. zm.)
Analiza statystyczna zdawalności OSK znajduje się pod adresem:
Rejestr Stacji Kontroli Pojazdów z terenu Powiatu Kieleckiego
Podstawa prawna:
Art. 83 a ust.1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 988 z późn. zm.)
Rejestr przedsiębiorców prowadzących SKP z Portalu Starosty znajduje się pod adresem:
https://starosta.osk.pwpw.pl/ps/BIP/SKP2736372
Rozkłady jazdy znajdują się pod adresem:
https://bip.powiat.kielce.pl/udostepnianie-informacji/rozklad-jazdy
Wykaz Kart Informacyjnych:
Link do Biuletynu Informacji Publicznej
Dostępne są również wersje archiwalne pod adresem:
http://archiwum2.bip.powiat.kielce.pl/udostepnianie_informacji/rejestr_osrodkow.html
oraz