Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

 

DyrektorPaweł Kowalczyk

adres
ul. Wrzosowa 44, 25-211 Kielce, piętro 1, p. 171
tel
41 200 14 01
e-mail
 

Z-ca DyrektoraSylwia Wojciechowska - Borek

adres
ul. Wrzosowa 44, 25-211 Kielce, piętro 1, p. 135
tel
41 200 14 41
e-mail

 

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami zajmuje się gospodarowaniem nieruchomościami,
wywłaszczaniem nieruchomości oraz realizacją zadań Służby Geodezyjnej i Kartograficznej.

 

  1. W ramach wydziału funkcjonuje samodzielne stanowisko Geodety Powiatowego przy pomocy, którego Starosta wykonuje zadania, na podstawie ustawy z dnia 17 maja 1989 r. prawo geodezyjne
    i kartograficzne, który w szczególności odpowiada za:
    1. prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym ewidencji gruntów
      i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów i geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu;
    2. uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
    3. zakładanie osnów szczegółowych;
    4. zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej;
    5. przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowanie i prowadzenie map
      i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
    6. ochronę znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
    7. prowadzenie powiatowej bazy danych wchodzącej w skład Krajowego Systemu Informacji
      o terenie;
    8. wydawanie odpłatnie na żądanie strony wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego;
    9. Udostępnianie gminom nieodpłatnie bezpośredniego dostępu do bazy danych ewidencji gruntów i budynków;
    10. sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków;
    11. uzgadnianie dokumentacji projektowej oraz założenie i prowadzenie sieci uzbrojenia w zakresie ewidencji geodezyjnej
  2. W skład Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami - symbol „GN" wchodzą:
    1. Referat gospodarki nieruchomościami Powiatu i Skarbu Państwa - symbol „GN-I”;
    2. Referat ewidencji gruntów i budynków - symbol „GN-II”;
    3. Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - symbol „GN-III”;
    4. Wieloosobowe stanowisko ds. regulacji stanu
      prawnego nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu - symbol „GN-IV”;
    5. Wieloosobowe stanowisko ds. organizacyjnych wydziału - symbol „GN-V”.

 

Dane kontaktowe i informacje dotyczące zakresu spraw realizowanych przez Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami:

https://www.powiat.kielce.pl/e-geodezja/zalatw-sprawe

Referat gospodarki nieruchomościami Powiatu i Skarbu Państwa

  • Kierownik: Justyna Brzozowska, tel. 41 200 14 02, piętro 1, p. 172, e-mail:
Zadania referatu:

 

  1. reprezentowanie Skarbu Państwa i Powiatu w sprawach gospodarowania nieruchomościami;
  2. ewidencjonowanie nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu, prowadzenie sprawozdawczości,
    przygotowywanie i prowadzenie przetargów na nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu;
  3. gospodarowanie zasobem nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu, w tym zbywanie,
    nabywanie, wydzierżawianie, wynajmowanie, użyczanie nieruchomości wchodzących w skład
    zasobu, oddawanie jednostkom organizacyjnym nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu
    w trwały zarząd;
  4. sporządzanie i aktualizowanie wykazów nieruchomości Skarbu Państwa według przepisów
    ustawy z dnia 20 lipca 2017r. o Krajowym Zasobie Nieruchomości;
  5. podejmowanie czynności w postępowaniach sądowych w sprawach dotyczących nieruchomości
    Skarbu Państwa i Powiatu, w tym w postępowaniach wieczysto-księgowych;
  6. przejmowanie przez Skarb Państwa mienia pozostałego po podmiotach wykreślonych z KRS
    według przepisów ustawy z dnia 20 sierpnia 1997r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowym
    Rejestrze Sądowym;
  7. oddawanie nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu w użytkowanie wieczyste, aktualizacja opłat
    rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości, zmiana stawek procentowych opłat
    rocznych za użytkowanie wieczyste;
  8. orzekanie o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości
    zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005r. oraz orzekanie o przekształceniu prawa użytkowania
    wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów
    zgodnie z ustawą z dnia 20 lipca 2018r., w tym ustalanie z tego tytułu opłat;
  9. wywłaszczanie nieruchomości oraz ustalanie odszkodowań za wywłaszczone nieruchomości;
  10. prowadzenie postępowań o zwrot wywłaszczonych nieruchomości niewykorzystanych
    zgodnie z celem wywłaszczenia;
  11. ograniczanie w drodze decyzji sposobu korzystania z nieruchomości poprzez udzielenie
    zezwolenia na zakładanie i przeprowadzenie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów
    i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń
    łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych oraz nadziemnych
    obiektów
    i urządzeń, niezbędnych do korzystania z tych urządzeń, jeżeli właściciel lub użytkownik
    wieczysty nieruchomości nie wyraża na to zgody. Zobowiązywanie w drodze decyzji, właścicieli
    nieruchomości do ich udostępniania w celu wykonywania konserwacji, remontów i usuwania
    awarii urządzeń przesyłowych;
  12. udzielanie zezwoleń, w drodze decyzji, na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku
    siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstania znacznej szkody na okres nie dłuższy niż
    sześć miesięcy;
  13. prowadzenie postępowań dotyczących odszkodowań za szkody powstałe na nieruchomości
    w związku z przeprowadzeniem inwestycji celu publicznego, po wydaniu decyzji o ograniczeniu
    sposobu korzystania z nieruchomości;
  14. udzielanie zgody na dysponowanie nieruchomościami Skarbu Państwa i Powiatu;
  15. ustalanie w drodze decyzji, które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową lub mienie
    gromadzkie;
  16. ustalanie w drodze decyzji, wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie, a także wykazu
    obszarów gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości udziałów przysługujących
    im we wspólnocie;
  17. orzekanie o nieodpłatnym przyznaniu na własność działki na wniosek osoby, której przysługuje
    prawo użytkowania działki gruntu z tytułu przekazania gospodarstwa rolnego Skarbowi Państwa;
  18. orzekanie o nieodpłatnym przyznaniu na własność działki, na której znajdują się budynki,
    do których przysługuje prawo własności osobom przekazującym gospodarstwo rolne
    na rzecz Skarbu Państwa lub ich spadkobiercom w zakresie niezbędnym do korzystania
    z tych budynków;
  19. ustalanie odszkodowania za grunty przejęte pod drogi powiatowe i gminne przejęte na rzecz tych
    podmiotów na podstawie decyzji starosty o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  20. ustalanie odszkodowania za grunty wydzielone pod drogi publiczne, które z mocy prawa przeszły
    na własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego na podstawie decyzji wójta
    lub burmistrza zatwierdzającej podział nieruchomości na wniosek właściciela;
  21. udzielanie informacji w sprawach uzyskania rekompensaty z tytułu pozostawionego poza
    obecnymi granicami Państwa mienia;
  22. udzielanie informacji zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji
    publicznej;
  23. opiniowanie podziałów nieruchomości Skarbu Państwa.

Referat ewidencji gruntów i budynków

  • Kierownik: Anna Dziopa, tel. 41 200 14 04, piętro 1, p. 170, e-mail:
Zadania referatu:

 

  1. prowadzenie dla obszaru powiatu ewidencji gruntów i budynków oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów (aktualizacja operatu ewidencji gruntów i budynków, przygotowywanie projektów decyzji o zmianach w ewidencji gruntów i gleboznawczej klasyfikacji gruntów)
  2. tworzenie, prowadzenie i udostępnianie teleinformatycznych baz danych ewidencji gruntów i budynków (katastru nieruchomości) oraz rejestru cen i wartości nieruchomości;
  3. sporządzanie powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją;
  4. przeprowadzanie postępowań scaleniowych i wymiennych;
  5. sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków.

Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej

  • Kierownik: Magdalena Szemraj, tel. 41 200 14 03, piętro 1, p. 142, e-mail:
Zadania:
  1. gromadzenie materiałów i zbiorów danych Powiatowego Zasobu Geodezyjnego
    i Kartograficznego, w tym: 
    1. przyjmowanie zgłoszeń robót geodezyjnych od Wykonawców, przygotowywanie
      i wydawanie materiałów do zgłoszonej pracy, weryfikacja przekazywanych zbiorów
      danych i materiałów stanowiących wyniki prac geodezyjnych i kartograficznych,
      przyjmowanie wykonanych prac do zasobu oraz pobieranie opłat za czynności związane z
      prowadzeniem zasobu,
    2. wydawanie kopii map i innych dokumentów zgromadzonych w zasobie
  2. tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia
    terenu;
  3. tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych obiektów topograficznych;
  4. wydawanie licencji na reprodukowanie, rozpowszechnianie i rozprowadzanie materiałów
    stanowiących Powiatowy Zasób Geodezyjny i Kartograficzny;
  5. zakładanie, prowadzenie i udostępnianie baz danych szczegółowych osnów geodezyjnych;
  6. zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej;
  7. ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
  8. koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu, ewidencjonowanie,
    przetwarzanie i przechowywanie dokumentów dotyczących skoordynowanej dokumentacji
    projektowej.

Wieloosobowe stanowisko ds. regulacji stanu prawnego nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu

Zadania:
  1. inwentaryzacja działek zajętych pod drogi powiatowe;
  2. regulacja stanu prawnego dróg powiatowych;
  3. aktualizowanie baz programu MIENIE - ewidencja mienia powiatu kieleckiego;
  4. sporządzanie sprawozdań z procesu ujawniania w księgach wieczystych prawa własności
    nieruchomości powiatu kieleckiego.

Wieloosobowe stanowisko ds. organizacyjnych wydziału

Zadania:
  1. wykonywanie obsługi kancelaryjnej wydziału, w tym prowadzenie rejestru wpływu i wysyłki korespondencji;
  2. prowadzenie rejestru skarg i wniosków;
  3. ewidencjonowanie i przechowywanie zbiorów protokołów, dyspozycji, uchwał Zarządu i Rady;
  4. ewidencjonowanie i przechowywanie umów, zamówień, zapotrzebowań danych statystycznych wynikających z zadań przypisanych do wydziału;
  5. obsługa techniczna wydziału;
  6. gospodarowanie składnikami majątkowymi wydziału w zakresie ustalonym zarządzeniem Starosty;
  7. prowadzenie składnicy akt wydziału zgodnie z instrukcją kancelaryjną, rzeczowym wykazem akt i instrukcją archiwalną;
  8. wydawanie wypisów i wyrysów z ewidencji.

 

Wykaz Kart Informacyjnych:

Link do Biuletynu Informacji Publicznej

do góry
Telefony do Wydziału Komunikacji i Transportu Umów wizytę / Rejestracja pojazdów