Zgłoś zmianę danych EGiB

Zgłaszanie zmian danych z zakresu ewidencji gruntów i budynków

Zgodnie z art.22 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne właściciele, władający, użytkownicy wieczyści gruntów, zobowiązani są do zgłaszania właściwemu staroście zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków, w terminie 30 dni licząc od dnia powstania tych zmian. Do zmian takich w szczególności należy zaliczyć zmiany sposobu użytkowania gruntów. Obowiązek ten nie dotyczy natomiast zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków, wynikających z aktów normatywnych, prawomocnych orzeczeń sądowych, decyzji administracyjnych, aktów notarialnych, materiałów zasobu, wpisów w innych rejestrach publicznych oraz dokumentacji architektoniczno-budowlanej przechowywanej przez organy administracji architektoniczno-budowlanej.

ZASADY PRZEKAZYWANIA INFORMACJI O ZAISTNIAŁYCH ZMIANACH

O zaistniałych zmianach organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków - Starostę Kieleckiego - należy zawiadomić z zachowaniem formy pisemnej. Zawiadomienie może zostać przekazane w formie tradycyjnej-papierowej lub elektronicznej, za pośrednictwem platformy ePUAP.

Do złożenia zawiadomienia można wykorzystać udostępniony na niniejszej stronie wzór. Jest to dokument przykładowy, a wniosek może być złożony w dowolnej formie. Powinien on natomiast zawierać informacje określające wnioskodawcę (podmiot, w którego własności lub władaniu znajdują się grunty objęte wnioskiem), wskazywać grunty, których zmiana dotyczy oraz rodzaj zaistniałej zmiany, a także wskazywać dokumenty potwierdzające lub dokumentujące możliwość ujawnienia zaistniałej zmiany w ewidencji.

Do zawiadomienia należy dołączyć oryginały lub uwierzytelnione kopie dokumentów stanowiących podstawę ujawnienia zmian w ewidencji gruntów i budynków. W przypadku składania zawiadomienia na Biurze Obsługi Klienta organ może dokonać potwierdzenia zgodności składanych kopii powyższych dokumentów z przedłożonymi do wglądu oryginałami.

Na podstawie złożonego zawiadomienia organ wszczyna procedurę aktualizacyjną, która w zależności od rodzaju zmiany może nastąpić w trybie czynności materialno-technicznych lub w drodze decyzji administracyjnej. O sposobie załatwienia sprawy wnioskodawca informowany jest pisemnie.

Zamawiający powinien zapoznać się z załączoną do udostępnianego formularza wniosku klauzulą informacyjną RODO oraz potwierdzić ten fakt oraz zgodę na wykorzystywanie podanych we wniosku danych osobowych do spraw związanych z jego realizacją, poprzez złożenie w niej podpisów i przekazanie wraz z wnioskiem.

Pracownicy realizujący zadanie:

Anna Dziopa; tel. 41 200 14 04

Kategoria: Powiązane pliki [1]
Format Data publikacji Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) Pobierz Zobacz
Kategoria: Pliki do pobrania
pdf 2021-05-12 Formularz wniosku zgłoszenia zmian EGiB.pdf
ilość pobrań: 1633
Formularz wniosku zgłoszenia zmian EGiB.pdf 53.58KB zobacz
do góry
Telefony do Wydziału Komunikacji i Transportu Umów wizytę / Rejestracja pojazdów