Sporządzenie mapy ewidencyjnej i zasadniczej

UDOSTĘPNIANIE KOPII MAPY
ZASADNICZEJ I EWIDENCYJNEJ

MAPA ZASADNICZA jest opracowaniem kartograficznym zawierającym informacje o wzajemnym usytuowaniu między innymi: budynków, sieci uzbrojenia terenu, danych ewidencji gruntów, innych obiektów topograficznych. Aktualność mapy uzależniona jest od zakresu i czasu wykonania na danym obszarze pomiarowych prac geodezyjnych. Mapa zasadnicza nie jest równoważna z Mapą do celów projektowych, która opracowywana jest przez wykonawców prac geodezyjnych - prywatnych przedsiębiorców, dla konkretnego zamierzenia inwestycyjnego.

MAPA EWIDENCYJNA jest opracowaniem kartograficznym zawierającym przestrzenne informacje o granicach działek i innych obiektów ewidencyjnych, w tym o granicach konturów użytków gruntowych i klas bonitacyjnych oraz ich oznaczeniach, a także o konturach i oznaczeniach budynków objętych ewidencją.

ZASADY WYPEŁNIANIA WNIOSKÓW I UDOSTĘPNIANIA MAP

Celem uzyskania materiałów należy wypełnić wniosek w postaci formularza głównego P oraz dodatkowego P1.

W formularzu P należy obligatoryjnie podać dane dotyczące wnioskodawcy - w tym imię i nazwisko lub jego nazwę oraz jego adres. Pozycje z "*" nie są obowiązkowe do wypełnienia. Dla usprawnienia obsługi zaleca się podawanie także numeru telefonu lub adresu poczty elektronicznej do kontaktu z wnioskodawcą (w pozycji 4 i/lub 9). W pozycji dot. określenia zamawianych materiałów należy wskazać (zakreślić kwadrat) Mapa zasadnicza lub mapa ewidencji gruntów i budynków. W pozycji 8 należy wskazać cel wykorzystania zamawianych materiałów - co będzie miało wpływ na wysokość opłaty za ich udostępnienie. W pozycji 10 należy wskazać sposób w jaki wnioskodawca zamierza odebrać materiały.
Jeżeli wnioskodawca przewiduje, że zamówione dokumenty nie będą przez niego odbierane osobiście, powinien we wniosku wskazać upoważnione przez niego do tego osoby, podając taką informację w pozycji nr 11 formularza P. W przypadku braku takiej informacji we wniosku, odbierająca w imieniu wnioskodawcy zamówione dokumenty osoba powinna okazać się wlaściwym upoważnieniem.

W formularzu P1 należy podać informacje wskazujące (zaznaczając odpowiedni kwadrat przy wybranej pozycji) jakie mapy podlegają zamówieniu. W pozycji nr 2, w zależności od możliwości, należy wskazać sposób identyfikacji obszaru, którego dotyczą zamawiane dokumenty. Jeżeli zamawiający zna nazwę obrębu ewidencyjnego (miejscowości) oraz numery działek ewidencyjnych, których dotyczą dokumenty, powinien wskazać ten sposób identyfikacji obszaru, a w pozycji nr 3 podać nazwę tego obrębu oraz numery działek.

Należy wskzać postać wydawanej mapy. Można wybrać postać tradycyjną-drukowaną, podając jednocześnie ilość zamawianych egzemplarzy lub postać cyfrową: wektorową lub rastrową (w zależności od dostępności odpowiedniej formy). W przypadku zamawiania map w postaci drukowanej należy wskazać oczekiwaną wielkość (format) wydruku oraz kolorystykę mapy - co będzie miało wpływ na wysokość opłaty za udostepnienie map.

W przypadku map udostępnianych w postaci drukowanej można je odebrać osobiście w Biurze Obsługi Klienta lub mogą one zostać wysłane wnioskodawcy pocztą na wskazany adres. Za wysyłkę pobierana jest dodatkowa opłata. W przypadku zamawiania dokumentów w postaci elektronicznej wnioskodawca powinien wskazać wybrany przez niego (ze wskazanych w formularzu P) sposób udostępnienia takich materiałów.

W przypadku zamawiania jednocześnie innych dokumentów i materiałów z pzgik należy do wypełnionego formularza P, w którym wskazane zostaną zamawiane dokumenty, dołączyć wypełnione, odpowiednie dla zamawianych materiałów formularze wniosków ze zbioru od P1 do P7.

Zamawiający powinien zapoznać się z załączoną do udostępnianego formularza wniosku klauzulą informacyjną RODO oraz potwierdzić ten fakt oraz zgodę na wykorzystywanie podanych we wniosku danych osobowych do spraw związanych z jego realizacją, poprzez złożenie w niej podpisów i przekazanie wraz z wnioskiem.

Udostępnianie mapy zasadniczej i ewidencyjnej jest odpłatne. Opłatę uiszcza się po złożeniu wniosku, na podstawie Dokumentu Obliczenia Opłaty przekazanego zamawiającemu przez Organ. Opłata musi być uiszczona przed odbiorem zamówionego dokumentu
Wysokość opłaty nalicza oraz możliwy sposób jej wniesienia wskazuje prowadzący zasób w Dokumencie Obliczenia Opłaty. Wysokości opłat padane są w karcie opisu usługi. W karcie znajdują się także dane konta bankowego, na które należy dokonywać wpłat. Opłaty mogą być dokonane gotówką w punkcie kasowym znajdującym się w siedzibie Starostwa.
Materiały mogą być udostępnione po wniesieniu opłaty i przedłożeniu udostępniającemu dokumentu potwierdzającego jej wniesienie.

Pracownicy realizujący zadanie:

Patrycja Korczyńska; tel. 41 200 14 43
Ewelina Zawierucha; tel. 41 200 14 39
Daria Banak; tel. 41 200 14 38
Kamila Błaszczyk; tel. 41 200 14 37

 

e-usługi

Kategoria: Powiązane pliki [1]
Format Data publikacji Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) Pobierz Zobacz
Kategoria: Pliki do pobrania
pdf 2021-08-04 Formularz Wniosku P-P1.pdf
ilość pobrań: 2139
Formularz Wniosku P-P1.pdf 723.88KB zobacz
do góry
Telefony do Wydziału Komunikacji i Transportu Umów wizytę / Rejestracja pojazdów