Program szkoleniowy w Grecji

21 Listopada 2022

Międzynarodowy krótkoterminowy program szkoleniowy ASPE miał na celu poznanie greckiego modelu wspierania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wymianę dobrych praktyk
w zakresie edukacji włączającej oraz rozwijania praktycznych umiejętności w zakresie kształtowania
u uczniów ze SPE kompetencji kluczowych.

Szczegółowe zagadnienia merytoryczne omawiane w poszczególnych dniach krótkiego programu szkoleniowego zostały ustalone w ramach międzynarodowego spotkania projektowego w Chorwacji.

Dzień 1:

Spotkanie plenarne;
Prezentacja uczestników szkolenia;
Prezentacja szkoleniowa mająca na celu przybliżenie rysu historycznego Grecji ze szczególnym uwzględnieniem obszarów dotyczących rozwoju szkolnictwa oraz rosnącej wrażliwości na dodatkowe potrzeby uczniów -  specjalne potrzeby  edukacyjne dzieci i młodzieży 

Warsztaty - część I - praca w zespołach projektowych - Prace związane z opracowaniem kursu
e-learningowego - wypracowanie ostatecznej formy kursu, stanowiącego jeden z rezultatów projektu.

Dzień 2:

Wizyta w Centrum Rehabilitacyjnym dla dzieci i młodzieży „Złota Rybka” w Strawczynku - prezentacja organizacji pracy placówki oraz jej oferty dedykowanej dzieciom i młodzieży ze SPE, ze szczególnym zaakcentowaniem potrzeb ucznia z zespołem Aspergera;

Wizyta w Powiatowym Zespole Szkół w Łopusznie, dla którego organem prowadzącym jest Powiat Kielecki - prezentacja systemu kształcenia ogólnego i zawodowego w Polsce, indywidualizacja procesu nauczania, uwzględniającego uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi). Przedstawienie metod i form pracy z uczniem z zespołem Aspergera;

Dzień 3:

Wizyta w Ośrodku Rewalidacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym „Diament” w Kielcach - prezentacja placówki, jej oferty, ze szczególnym zaakcentowaniem potrzeb ucznia z zespołem Aspergera
i dedykowanej mu formie wsparcia;

Wymiana dobrych praktyk;

Warsztaty - część II - kontynuacja prac w grupach roboczych, wymiana dobrych praktyk w zakresie pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w każdym z obszarów projektowych (uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu, uczeń zdolny, uczeń z zespołem Aspergera).

Dzień 4:

Wizyta w greckiej placówce oświatowej -  spotkanie z Dyrektorem placówki;

Zapoznanie się z organizacją pracy greckiej szkoły specjalnej mieszczącej się w Atenach;

Omówienie specyfiki działania placówki specjalnej kształcącej młodzież z problemami emocjonalnymi oraz trudnościami w nauce. Odniesienie się do systemu oświatowego w Grecji oraz form wsparcia w zakresie przygotowania młodych ludzi do wejścia na rynek pracy. Dyskusja. 

 

Warsztaty - część III - kontynuacja prac w grupach roboczych,  wymiana dobrych praktyk w zakresie pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w każdym z obszarów projektowych, przedstawienie form upowszechniania projektu i jego rezultatów.

Dzień 5:

Gra miejska: Dzień Kultury - zwiedzanie najważniejszych ośrodków i miejsc kultury mieszczących się w Atenach, takich jak: Stadion Narodowy, Ogród Narodowy, Narodowe Muzeum Archeologiczne - forma pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

 

Podsumowanie wyjazdu szkoleniowego do Grecji, ewaluacja.

Wręczenie certyfikatów Uczestnikom mobilności.

 

 Cele programu szkoleniowego:

- poszerzenie  wiedzy uczestników w zakresie greckiego modelu wspierania uczniów ze SPE wszystkich obszarów tematycznych wskazanych w projekcie;

- podniesienie jakości pracy placówek, zaangażowanych w projekt, poprzez adaptację nowych rozwiązań, będących wynikiem wymiany międzynarodowych doświadczeń w zakresie diagnozowania i wspierania ucznia ze SPE  w szkole ogólnodostępnej;

- wykorzystanie zagranicznych doświadczeń na gruncie własnej placówki;

- poznanie zagranicznych rozwiązań w zakresie efektywnego i kreatywnego wykorzystania TIK
w procesie kształcenia kompetencji kluczowych uczniów ze SPE;

- zapoznanie kadry kierowniczej poszczególnych placówek z systemami edukacyjnymi, modelami edukacji włączającej i metodami nauczania funkcjonującymi w kraju partnerskim.

 Rezultaty:

 - wzrost poziomu wiedzy 28 uczestników w zakresie greckiego modelu wspierania uczniów ze SPE wszystkich obszarów tematycznych wskazanych w projekcie;

- wzrost poziomu wiedzy 28 uczestników w zakresie efektywnego i kreatywnego wykorzystania TIK
w procesie kształcenia kompetencji kluczowych uczniów ze SPE;

- wzrost jakości pracy placówek zaangażowanych w projekt;

- wypracowanie kursu e- learningowego (w oparciu o moduły w poszczególnych krajach), połączenie wszystkich modułów programu szkoleniowego).

Program szkoleniowy w Grecji (2) Program szkoleniowy w Grecji (2)
2

Program szkoleniowy w Grecji

Kategoria: Powiązane pliki [1]
Format Data publikacji Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) Pobierz Zobacz
Kategoria: Aktualności
pdf 2022-11-21 Sprawozdanie_z_wizyty_w_Grecji.pdf
ilość pobrań: 102
Sprawozdanie_z_wizyty_w_Grecji.pdf 447.35KB zobacz

do góry
Z uwagi na zmianę operatora telefonicznego mogą wystąpić problemy z uzyskaniem połączenia z filiami Wydziału Komunikacji i Transportu. Za utrudnienia przepraszamy. Do 19 maja można wysyłać zgłoszenia do II Powiatowego Przeglądu "Chwalcie łąki umajone" Telefony do Wydziału Komunikacji i Transportu Umów wizytę / Rejestracja pojazdów