Wydawanie/wymiana prawa jazdy - procedury

26 Marca 2020
 

Ze względu na obowiązujący w Polsce stan epidemii i zastosowanie w Starostwie Powiatowym w Kielcach środków komunikowania się na odległość z interesantami, przedstawiamy procedury związane z wydawaniem/wymianą prawa jazdy lub zezwolenia na pojazdy uprzywilejowane.

Procedura związana z wydawaniem/wymianą prawa jazdy lub zezwolenia na pojazdy uprzywilejowane obowiązująca w Wydziale Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Kielcach po złożeniu dokumentów w skrzyni podawczej wyłożonej w Starostwie Powiatowym.

Złożenie dokumentów może nastąpić po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu.

(dotyczy osób i spraw wymienionych w §1 pkt. 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 24 marca 2020r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. z 2020r. poz. 522))

ZŁOŻENIE DOKUMETÓW DO WYMIANY:

  1. Do koperty należy włożyć poprawnie uzupełniony wniosek o wydanie/wymianę prawa jazdy lub wniosek o wydanie/przedłużenie zezwolenia na pojazdy uprzywilejowane wraz z wymaganymi dokumentami (oryginały lub kopie w przypadku kwalifikacji zawodowej).

Wykaz dokumentów jakie należy załączyć do wniosku znajduje się na stronie BIP Starostwa Powiatowego w Kielcach w zakładce Jak załatwić sprawę w urzędzie. Znajdują się tam niezbędne druki wniosków oraz karty usług pomocne w załatwieniu sprawy. Dołączyć również trzeba potwierdzenie przelewu za wydanie dokumentu/zezwolenia na konto Starostwa Powiatowego w Kielcach. Na wniosku należy obowiązkowo podać swój adres e- mail i nr telefonu. W przypadku pytań można się skontaktować z pracownikiem Referatu ruchu drogowego , który pomoże uzupełnić wniosek.

  1. Po kwarantannie dokumentów trwającej 48 godzin dokumenty są przydzielane do realizacji dla poszczególnych pracowników,
  2. Po weryfikacji dokumentów pracownik, odsyła prawo jazdy lub zamawia dokument prawa jazdy albo wzywa do uzupełnienia braków-wysyłając pismo na podany przez właściciela adres e-mail lub dzwoniąc pod wskazany nr telefonu,
  3. Brakujące dokumenty należy włożyć do koperty, na której wpisuje się nr sprawy podany na wezwaniu do uzupełnienia dokumentów oraz nazwisko prowadzącego sprawę pracownika,
  4. Po kwarantannie dokumentów są one przekazywane dla wskazanego na kopercie pracownika i dołączane do akt sprawy zarejestrowanych pod wskazanym numerem

ODBIÓR PIERWSZEGO PRAWA JAZDY:

Jeśli Twoje pierwsze prawo jazdy jest gotowe do odbioru (sprawdziłeś na stronie www.info-car.pl lub zadzwoniłeś i sprawdziłeś w tut. urzędzie), możesz złożyć podanie z prośbą o przesłanie gotowego dokumentu na adres wskazany we wniosku o wydanie prawa jazdy i przesłać je pocztą tradycyjną, włożyć do skrzynki podawczej, znajdującej się w przedsionku budynku Starostwa Powiatowego w Kielcach lub wysłać na adres . Na podaniu należy podać swoje dane oraz nr telefonu kontaktowego celem weryfikacji.

ODBIÓR WYMIENIONEGO PRAWA JAZDY:

Jeśli wydanie nowego prawa jazdy wiąże się ze zwrotem "starego", to dokument ten należy uprzednio włożyć do skrzynki podawczej, która znajduje się w przedsionku budynku Starostwa Powiatowego w Kielcach lub przestać tradycyjną pocztą z informacją na jaki adres należy odesłać gotowy dokument. W sprawach pilnych dot. „zawodowych kierowców" stary dokument prawa jazdy będzie można zwrócić dopiero po otrzymaniu nowego prawa jazdy tylko po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym.

Uwaga!

Po otrzymaniu nowego prawa jazdy należy obowiązkowo przesłać drogą e-mailową na adres: komunikacja@powiat.kielce.pl informację z podaniem dnia odbioru dokumentu i numeru prawa jazdy.
Informujemy również, że wszelkie wnioski oraz dokumenty, stanowiące uzupełnienie złożonych wniosków, można składać za pośrednictwem tradycyjnej poczty, skrzynki podawczej umieszczonej w budynku bądź elektronicznie: przez ePUAP lub e-mailem (dokument, zgodnie z KPA, musi być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym).

 

 

do góry
Telefony do Wydziału Komunikacji i Transportu Umów wizytę / Rejestracja pojazdów