Uwaga na oszustów na parkingach

11 Marca 2024

Kierowcy parkujący przed sklepami popularnych sieci handlowych znaleźli się na celowniku oszustów, którzy wystawiają fałszywe wezwania do zapłaty za brak ważnego biletu parkingowego.Uwaga na oszustów na parkingach

Jak informuje Powiatowy Rzecznik Konsumentów jeden z operatorów takich parkingów zamieścił na swojej stronie internetowej informację o przypadkach wystawiania przez osoby trzecie fałszywych wezwań do zapłaty za brak ważnego biletu parkingowego, które nie pochodzą od jego służb kontrolnych.

Przedsiębiorca wskazał, że fałszywe wezwania różnią się od prawdziwych przede wszystkim numerem konta, które służy do wyłudzania pieniędzy. Na wezwaniach od operatora parkingu znajduje się kod QR, za pomocą którego można uzyskać informacje o wezwaniu i jego szczegółach. Dzięki temu łatwo można zobaczyć numer wezwania, zdjęcia wykonane przez kontrolera oraz poznać powód nałożenia opłaty dodatkowej, jak również złożyć reklamację lub opłacić wezwanie do zapłaty .

Podkreślono również, że kontrolerzy nie pobierają opłat dodatkowych, a ich płatność może być dokonana tylko elektronicznie. W razie wątpliwości można skontaktować się z Przedsiębiorcą telefonicznie lub mailowo - dodaje.

Parkingi przy sieciowych sklepach w mieście, na których darmowy postój jest dopuszczalny po pobraniu biletu powoli zaczynają być normą. Założeniem takiego rozwiązania jest zapewnienie dostępności miejsc parkingowych klientom sklepów. Na miejscach takich nie parkują już mieszkańcy okolicznych domów\bloków, którzy wcześniej często pozostawiali tam auta na cały dzień.    

W związku z tym należy przypomnieć, że zasady korzystania z w/w parkingów powinny być określone w regulaminie umieszczonym w widocznym miejscu. Zapisy powinny być zrozumiałe i nie mogą wprowadzać konsumentów w błąd.

Po wyczerpaniu drogi reklamacyjnej konsumenci będący mieszkańcami Powiatu Kieleckiego mogą skorzystać z porady i pomocy Powiatowego Rzecznika Konsumentów.

Bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów udziela mieszkańcom Powiatu Kieleckiego, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Kielcach - osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Kielcach, pokój 204, telefonicznie: 41 200 12 80 lub mailowo: rzecznik.konsumentow@powiat.kielce.pl.

do góry
Zapraszamy na 17. Jarmark Świętokrzyski. 26 maja na Św. Krzyżu. Transport bezpłatny Nowy podział kompetencji w Zarządzie Powiatu Z uwagi na zmianę operatora telefonicznego mogą wystąpić problemy z uzyskaniem połączenia z filiami Wydziału Komunikacji i Transportu. Za utrudnienia przepraszamy. Telefony do Wydziału Komunikacji i Transportu Umów wizytę / Rejestracja pojazdów