do góry

  • Czas pracy: pn. - pt. 7.00 - 15.15
  • ul. Wrzosowa 44
    25-211 Kielce

  • tel. 41 200 12 00, 41 200 12 08
    fax 41 200 12 10

Jak się dostać do Starostwa Powiatowego w Kielcach?HERB I FLAGA POWIATU KIELECKIEGO - pobierz
30 czerwca
2020

Nie pozwólmy się oszukać!

Fot. KPRM
Fot. KPRM

45 tysięcy złotych stracił 77-letni mieszkaniec Kielc, który odebrał telefon od mężczyzny podającego się za policjanta. Z kolei w powiecie ostrowieckim oszuści wykorzystali nową metodę, podszywając się pod firmę kurierską. Policja znów przypomina o każdorazowej konieczności weryfikowania takich informacji.

77-latek z Kielc odbierając telefon od rzekomego policjanta usłyszał, że jego konto bankowe jest zagrożone. Oszust polecił mu zadzwonić na podany numer komendy, by potwierdzić te informacje. Mężczyzna wybrał go, nie rozłączając się. Następnie, stosując się do instrukcji oszustów, przekazał im aż 45 tysięcy złotych.

Z kolei w powiecie ostrowieckim oszuści wykorzystali nową metodę. Kobieta otrzymała wiadomość, rzekomo od firmy kurierskiej, w której była prośba o pobranie kodu do odbioru paczki, a następnie aplikacji z podanego linku. Odnośnik przekierowuje na stronę bardzo podobną do tej bankowej, gdzie nieświadoma próby wyłudzenia osoba wprowadza wrażliwe dane dostępu konta, takie jak login czy hasło i umożliwia oszustom dostanie się do naszych pieniądzy. Po zalogowaniu się mieszkanka powiatu ostrowieckiego straciła 2500 zł. Czujność kobiety uśpił fakt, że właśnie oczekiwała na paczkę.

W ostatnich dniach funkcjonariusze otrzymują kolejne sygnały o próbach oszustw. Większość dotyczy popularnej metody „na wnuczka”. Dlatego mundurowi apelują, by nie dać się nabrać i zawsze sprawdzać podawane informacje oraz tożsamość dzwoniących.

oprac. na podst. KWP Kielce

Policjanci po raz kolejny przypominają:

- prawdziwi stróże prawa nigdy nie proszą o przekazanie gotówki czy danych do logowania

- nie pytają o posiadane pieniądze przez telefon

- w przypadku każdej podejrzanej rozmowy z nieznajomym, należy niezwłocznie rozłączyć się (odłożyć słuchawkę) i zadzwonić na numer alarmowy 112

- w przypadku, gdy już przelaliśmy pieniądze albo podaliśmy dane do logowania, trzeba jak najszybciej skontaktować się z Policją oraz bankiem. Szybka reakcja daje bowiem szansę na zablokowanie lub cofnięcie transakcji!

następna poprzednia powrót do listy aktualności

banery

poprzedni baner
  • 8nVSCtil4pM6HMklMjC-bTmgxsRzV6f0F5bCv2AF2V0

  • K5ZQ3VAdEFCGVKYFQL6OZTUYrnDrl7vik3oIYfqfePs

  • o3--1demdUwNiOppJv3rX7QcPsSVdEzIpMB1Ho_zVVc

  • yI1z8PyeQCh5nlL-LOWQxuWcFzDEzSbYkS_XNgF3ytk

  • LwYKnX-H73CTVtDrz7OltrLSz14sEplkgxNxVr7QCxY

  • 1JhkADsh7zKKxS3VaR0-BkGwe3xbFmjNqJI7P---w9g

  • qNofshjKytUj_NQSIdVAj7qgQ4e4B8gTtnxa8PsePoY

  • 1JGMrD2uLFOskOylpcG6RKPxJsuXEgy_n26Zo1YtJQQ

  • YTNRd29rQolLX3aqU9NSwlfRbTqEdy07wrdEyTrMDs4

  • gMpxILS2BeOT-MBM2oijEmMyKEfv7r7rnW1bTOiLmXk

  • XhWwPl6Y_FqrHeFQ3GOAScGh3HgqvKxaGY9UbyHi5mg

  • pZJKT-psS6dmlmIe9ytSsi2_z7jQjaJeTocdGCy3S2M

  • OZJdarc8WY0xXnHt2W10eWAhC5fYMuIHn3IfAqeYXAg

  • da8VUSqsfutzgZoZF7Z-rjQaUFXM_si1RnplhSaoVoo

  • er6G1Pe8I5Vt3Wxj36RS-wJK_cLHtZ-K164ELhlL8As

następny baner