do góry
  • Czas pracy: pn. 7.00-17.15, wt.-pt. 7.15-15.15
    Wydział Komunikacji Transportu - godziny obsługi klientów:
    pn. 7.15-16.00, wt.-pt. 7.15-14.00
  • ul. Wrzosowa 44
    25-211 Kielce

  • tel. 41 200 12 00, 41 200 12 08
    fax 41 200 12 10

W sprawach rejestracji pojazdów i praw jazdy zapraszamy do Wydziału Komunikacji i Transportu w poniedziałki 7.15-16.00, wtorek - piątek w godzinach 7.15 - 14.00. Czas pracy Starostwa Powiatowego w Kielcach - w każdy poniedziałek urząd będzie czynny w godzinach od 7 do 17.15. Od wtorku do piątku od 7.15 do 15.15. HERB I FLAGA POWIATU KIELECKIEGO - pobierz
  • Czas pracy
    poniedziałek: 7.00 - 17.15, wtorek - piątek 7.15 - 15.15

Wydział Organizacyjny prowadzi sprawy związane z organizacją i funkcjonowaniem Starostwa, organizacją przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków oraz załatwia sprawy dotyczące problematyki spraw obywatelskich. Ponadto, załatwia sprawy dotyczące całokształtu problematyki kadrowej i szkoleniowej, doboru i oceny kadry, kształtowania właściwej struktury zatrudnienia i płac, jak również czynności  z planowaniem, organizacją pracy oraz obsługą administracyjno–biurową Rady oraz Zarządu.

W skład Wydziału Organizacyjnego wchodzą:

  • Referat Kadr,
  • Referat Organizacji,
  • Referat Infrastruktury,
  • Biuro Obsługi Rady,
  • Biuro Obsługi Zarządu.

Referat Kadr

  • Kierownik: Bogusława Brych, tel. 41 200 13 16, piętro 3, p. 314
    e-mail:
  • Główny Specjalista: Włodzimierz Kamiński, tel. 41 200 13 17, piętro 3, p. 309
    e-mail: 
  • Starszy Specjalista: Róża Wojcieszyńska, tel. 41 200 13 48, piętro 3, p. 314
    e-mail: 
  • Inspektor: Katarzyna Nowak, tel. 41 200 13 18, piętro 3, p. 314
    e-mail: 
  • Pomoc Administracyjna: Anna Ozga, tel. 41 200 13 34, piętro 3, p. 314
    e-mail:
  • Pomoc Administracyjna: Paulina Szumska, tel. 41 200 13 18, piętro 3, p. 309
    e-mail:

Zadania referatu:

  1. Prowadzenie spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu, w tym m. in.:
    1. prowadzenie teczek akt osobowych,
    2. przygotowywanie dokumentacji związanej z nawiązaniem lub rozwiązaniem stosunku pracy, udzielaniem urlopów i zwolnień, przyznawaniem nagród jubileuszowych,
    3. kierowanie pracowników na badania wstępne i okresowe,
    4. prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych.
  2. Prowadzenie spraw z zakresu organizacji staży, przygotowania zawodowego i praktyk zawodowych.
  3. Organizowanie i koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników.
  4. Prowadzenie spraw związanych z występowaniem z wnioskami o nadanie odznaczeń i medali.
  5. Współdziałanie z Wydziałem Budżetu i Finansów w planowaniu i realizacji wydatków osobowych Starostwa.
  6. Prowadzenie spraw socjalnych pracowników, w tym m. in.:
    1. przygotowywanie projektu Regulaminu korzystania z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, zwanego dalej ZFŚS,
    2. przygotowywanie umów o pożyczkę z ZFŚS,
    3. przyjmowanie i opiniowanie wniosków pracowników o korzystanie z ZFŚS.
  7. Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej zawieranych przez Starostę ponadzakładowych układów zbiorowych pracy.
  8. Przeprowadzanie planowych i doraźnych kontroli w zakresie dyscypliny pracy w Starostwie.
  9. Prowadzenie rejestru oświadczeń majątkowych oraz spraw związanych z ich analizą.
  10. Opracowywanie projektów Regulaminu pracy i innych wewnętrznych aktów normatywnych z zakresu prawa pracy.
  11. Sporządzanie okresowych sprawozdań o zatrudnieniu na potrzeby GUS oraz innych instytucji.
  12. Prowadzenie ewidencji wyjazdów służbowych.
  13. Współpraca z Zespołem ds. Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa w zakresie spraw związanych z reklamowaniem pracowników od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny.

 Referat Organizacji

  • p.o Kierownika: Nina Wójcikowska, tel. 41 200 17 85, piętro 3, p. 315
    e-mail:
  • Główny Specjalista: Wioletta Gniazdowska, tel. 41 200 13 14, piętro 3, p. 311
    e-mail:
  • Starszy Specjalista: Agnieszka Jedynak, tel. 41 200 13 95, piętro 3, p.310
    e-mail:
  • Specjalista: Agnieszka Kołodziejczyk, tel. 41 200 13 08, piętro 0, p. 28
    e-mail:
  • Specjalista: Bartosz Bysiak, tel 41 200 13 67
    e-mail:
  • Starszy Inspektor: Małgorzata Fudali-Rogóz, tel. 41 200 13 13, piętro 3, p. 315
    e-mail:
  • Inspektor: Kamila Pulut, tel. 41 200 13 25, piętro 3, p. 315
    e-mail:
  • Inspektor: Grażyna Jaworska, tel. 41 200 13 09, piętro 3, p. 310
    e-mail:
  • Inspektor: Renata Jakimiak, tel. 41 200 13 29, piętro 3, p. 310
    e-mail:
  • Inspektor: Anna Pawlik, tel. 41 200 13 29, piętro 3, p. 311
    e-mail:
  • Inspektor: Marek Bryła, tel. 41 200 15 00, piętro 0, Biuro Obsługi Klienta
  • Inspektor: Anna Marcinkowska, tel. 41 200 15 74, piętro 0, Biuro Obsługi Klienta
    e-mail:
  • Inspektor: Grażyna Szczepanik, piętro 3, p. 311
    e-mail:
  • Referent: Edyta Ziółkowska, tel. 41 200 13 07, piętro 0, p. 27
    e-mail:
  • Młodszy Referent: Wioleta Prysak, tel. 41 200 13 29, piętro 3, p. 310
    e-mail:
  • Młodszy Referent: Agnieszka Stanikowska, tel. 41 200 13 06, piętro 0, p.27
    e-mail:
  • Pomoc Administracyjna: Ireneusz Łepecki, tel. 41 200 13 05, piętro 0, p. 1
  • Pomoc Administracyjna: Karolina Jabłońska, tel. 41 200 13 05, pięto 0, p.1
    e-mail:
  • Pomoc Administracyjna: Justyna Boroń, tel. 41 200 13 65, piętro 0, p.27
    e-mail:
  • Pomoc Administracyjna: Klaudia Dobaj: piętro 0, p. 27
    e-mail:
  • Pomoc Administracyjna: Ilona Frankowicz: piętro 0, p. 28
    e-mail:
  • Pomoc Administracyjna: Julita Skrzypek: piętro 0, p. 28
    e-mail:
  • Pomoc Administracyjna: Marzena Stokowiec, tel. 41 200 13 00, piętro -1, Biuro Obsługi Klienta
    e-mail:

Zadania referatu:

  1. Opracowywanie projektu Statutu Powiatu i jego nowelizacji.
  2. Opracowywanie projektu Regulaminu Organizacyjnego Starostwa i jego nowelizacji.
  3. Inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa.
  4. Prowadzenie zbioru upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Starosty.
  5. Prowadzenie zbioru porozumień spraw powierzonych gminom oraz innym jednostkom.
  6. Udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez powiat oraz koordynowanie czynności związanych z przygotowaniem projektów tych umów i porozumień przez komórki organizacyjne Starostwa.
  7. Przekazywanie powiatowych przepisów porządkowych do wiadomości wójtom gmin/burmistrzom miast i gmin położonych na obszarze powiatu i starostom sąsiednich powiatów.
  8. Prowadzenie rejestru kontroli zewnętrznych oraz rejestru upoważnień do kontroli, wydawanych przez Starostę.
  9. Wykonywanie zadań związanych z przeprowadzeniem wyborów i referendów.
  10. Prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków.
  11. Opracowywanie wymaganych analiz i sprawozdań z zakresu skarg i wniosków obywateli.
  12. Przyjmowanie obywateli zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie kontaktów ze Starostą, Wicestarostą i poszczególnymi członkami Zarządu Powiatu.
  13. Prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem przez Starostę zwierzchnictwa służbowego w stosunku do dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach.
  14. Koordynowanie prac związanych z przygotowaniem materiałów informacyjnych i sprawozdawczych wykraczających poza zakres jednego wydziału.
  15. Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej.
  16. Prowadzenie Centralnego Rejestru Umów i Porozumień zawartych w imieniu Powiatu.
  17. Prowadzenie Biura Obsługi Klienta.
  18. Wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa.
  19. Prowadzenie „Rejestru odstępstw od obowiązujących zasad działania w Starostwie Powiatowym”.
  20. Prowadzenie podręcznego magazynku materiałów biurowych i wydawanie ich na bieżące potrzeby komórkom organizacyjnym Starostwa.
  21. Kierowanie do pracy inwalidów wojennych i wojskowych, na ich wniosek, stosownie do sprawności fizycznej i kwalifikacji zawodowych.
  22. Wyrażanie zgody na rozwiązanie z inwalidą wojennym i wojskowym stosunku pracy przez pracodawcę.
  23. Sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń.
  24. Prowadzenie ewidencji i opiniowanie statutów stowarzyszeń.
  25. Wnioskowanie do sądu o rozwiązanie stowarzyszenia.
  26. Prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych i stowarzyszeń kultury fizycznej nie prowadzących działalności gospodarczej.
  27. Udzielanie osobom przybywającym do RP na podstawie wizy repatriacyjnej pomocy w oparciu o zasady określone przez Radę Powiatu.
  28. Podejmowanie decyzji o wydaniu zwłok szkołom wyższym dla celów naukowych w przypadku ich nie pochowania przez osoby, organy i instytucje wymienione w ustawie o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
  29. Wydawanie w porozumieniu z właściwym inspektorem sanitarnym zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa.
  30. Organizowanie przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych przed ich pochowaniem, na wniosek właściwego organu do zakładu medycyny sądowej, a w razie jego braku na obszarze powiatu – do najbliższego szpitala mającego prosektorium, celem ustalenia przyczyny zgonu.
  31. Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów ustawy oraz przepisów wykonawczych do ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
  32. Przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru.
  33. Wyrażanie zgody na rozwiązanie stosunku pracy z kombatantem lub inną osobą uprawnioną w okresie dwóch lat przed osiągnięciem wieku uprawniającego do wcześniejszego przejścia na emeryturę, o którym mowa w art.14 ustawy o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego.
  34. Organizacja na terenie powiatu obchodu rocznic w celu upamiętnienia walki o niepodległość Polski oraz uczczenia pamięci ofiar wojny i okresu powojennego.
  35. Świadczenie pomocy w przygotowywaniu udokumentowanych wniosków o przyznanie w drodze wyjątku emerytury i rent.
  36. Prowadzenie spraw związanych z określaniem szczegółowych zasad stosowania ulg i uprawnień, o których mowa w art.20, ust. 4-5 ustawy o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego.
  37. Załatwianie spraw związanych z organizowaniem i bezpieczeństwem ruchu drogowego przy organizacji procesji, pielgrzymek oraz innych imprez o charakterze religijnym na drogach publicznych w porozumieniu z Powiatowym Zarządem Dróg.
  38. Wydawanie, odmawianie i cofanie zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie drobnej wytwórczości przez zagraniczne osoby prawne i fizyczne.
  39. Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem oraz ustalaniem wysokości pomocy repatriantom osiedlającym się na terenie powiatu.
  40. Organizacja i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej oraz opracowywanie sprawozdań z wyników pracy Powiatowej Komisji Lekarskiej.
  41. Wnioskowanie do sądu w zakresie zgodności działania fundacji z przepisami prawa i statutem.
  42. Występowanie do sądu o uchylenie uchwał zarządu fundacji pozostającej w rażącej sprzeczności z przepisami prawa, celami i statutem.
  43. Realizowanie zadań związanych z wykonywaniem ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej wspólnie z Wydziałem Zdrowia i Polityki Społecznej.

Referat Infrastruktury

  • Kierownik: Agnieszka Bębacz, tel. 41 200 15 62, piętro 3, p. 335
    e-mail:
  • Główny Specjalista: Monika Gaik, tel. 41 200 13 26, piętro 3, p. 333
    e-mail:
  • Starszy Specjalista: Karolina Kasperek, tel. 41 200 13 49, piętro 3, p. 333
    e-mail:
  • Specjalista: Malwina Pawlik, piętro 3, p.335
    e-mail:
  • Inspektor: Anna Prokop, tel. 41 200 15 63, piętro 3, p. 335
    e-mail:
  • Pomoc Administracyjna: Bartłomiej Krzemiński, tel. 41 200 13 27, piętro 3, p. 333
    e-mail:
  • Konserwator: Andrzej Sławek, tel. 41 200 13 30, poziom -1, p. 11
  • Kierowca: Marcin Turas, tel. 41 200 13 27, piętro 3, p. 333
    e-mail:
  • Kierowca: Edward Biernacki, tel. 41 200 13 31, poziom -1, p. 13
  • Kierowca: Paweł Molik, tel. 41 200 13 32, poziom -1, p. 13
    e-mail:

Zadania referatu:

  1. Zapewnienie zabezpieczenia mienia Starostwa i ochrony pomieszczeń.
  2. Prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej.
  3. Załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami, tablicami i drukami urzędowymi.
  4. Prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo- technicznym Starostwa.
  5. Gospodarowanie rzeczowymi składnikami majątkowymi Starostwa z wyłączeniem gospodarowania sprzętem informatycznym.
  6. Prowadzenie składnicy sprzętu biurowego.
  7. Prowadzenie ewidencji sprzętu stanowiącego wyposażenie Starostwa z wyłączeniem sprzętu informatycznego.
  8. Wykonywanie zadań z zakresu gospodarowania własnymi środkami transportu, rozliczanie kart drogowych kierowców.
  9. Wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji archiwalnej i rzeczowego wykazu akt.
  10. Prowadzenie archiwum zakładowego.
  11. Zapewnienie informacji wizualnej dla interesantów.
  12. Prowadzenie spraw związanych z łącznością telefoniczną wspólnie z Zespołem ds. Informatyzacji.
  13. Zapewnienie obsługi w zakresie poligrafii.
  14. Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem czystości i porządku w pomieszczeniach Starostwa.
  15. Wykonywanie innych zadań z zakresu obsługi gospodarczej i transportowej.
  16. Prowadzenie spraw związanych z remontami i modernizacją pomieszczeń Starostwa.
  17. Prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad przyrządami kontrolno- pomiarowymi.
  18. Prowadzenie spraw związanych z zawieraniem i realizacją umów dotyczących dostawy mediów do obiektu urzędu.
  19. Prowadzenie spraw związanych z ochroną budynku i mienia w obiekcie urzędu.
  20. Prowadzenie spraw z zakresu zarządzania budynkiem administracyjnym i gospodarowania pomieszczeniami biurowymi łącznie ze sprawami aktualizacji umów najmu i użyczenia pomieszczeń.
  21. Dysponowanie pomieszczeniami przeznaczonymi na sale konferencyjne i szkoleniowe w siedzibie urzędu, w tym prowadzenie rejestru rezerwacji sal.
  22. Wykonywanie spraw z zakresu obowiązków inwestora bezpośredniego dla inwestycji i remontów.
  23. Współdziałanie na rzecz pozyskiwania środków finansowych na realizowane inwestycje.
  24. Sporządzanie wniosków aplikacyjnych w sprawie pozyskania środków finansowych ze źródeł zewnętrznych na planowane zadania.
  25. Sporządzanie okresowych informacji o przebiegu realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych.
  26. Współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi powiatu w zakresie dotyczącym remontów, modernizacji i budowy nowych obiektów budowlanych, obejmujące:
    1. utrzymanie i użytkowanie obiektów budowlanych,
    2. postępowanie poprzedzające rozpoczęcie robót budowlanych,
    3. nadzór nad przygotowaniem dokumentacji projektowo – kosztorysowej dla planowanych inwestycji i remontów,
    4. nadzorowanie i koordynację prowadzenia procesu budowlanego.
  27. Współdziałanie w zakresie ustalania sposobu wykorzystania obiektów nowych, istniejących i po likwidacji jednostek organizacyjnych powiatu.
  28. Współdziałanie w opracowywaniu strategicznych dokumentów rozwoju Powiatu.
  29. Współdziałanie w opracowywaniu projektów i planów finansowo – rzeczowych w zakresie inwestycji i remontów obiektów własnych.
  30. Podejmowanie działań wynikających z przepisów ustawy Prawo budowlane w zakresie utrzymania w należytym stanie technicznym budynku siedziby Starostwa, w tym:
    1. prowadzenie książki obiektu oraz dokumentacji technicznej,
    2. wnioskowanie o zlecanie okresowych przeglądów i kontroli technicznych nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
    3. prowadzenie spraw związanych z konserwacją, naprawami i remontami instalacji i urządzeń stanowiących wyposażenie obiektu,
    4. bieżący nadzór nad wykonawcami świadczącymi usługi w zakresie konserwacji, bieżących napraw, zabezpieczenia awarii, przeglądów technicznych,
    5. zgłaszanie awarii, wad i usterek w okresie gwarancyjnym, kontrola ich usuwania oraz bieżący nadzór i koordynacja wykonywanych przeglądów gwarancyjnych i pogwarancyjnych,
    6. przygotowywanie planów remontów,
    7. kontrola prawidłowości realizacji zlecanych wykonawcom zadań wraz z dokonywaniem odbioru wykonania.

Biuro Obsługi Rady

Zadania biura:

  1. Wykonywanie czynności związanych z planowaniem, organizacją pracy oraz obsługą administracyjno – biurową Rady i Komisji poprzez:
    1. współpracę z wydziałami i samodzielnymi komórkami organizacyjnymi w zakresie przygotowywania projektów uchwał Rady i materiałów na sesje Rady oraz posiedzenia Komisji,
    2. powielanie i dostarczanie projektów uchwał i innych materiałów niezbędnych do pracy Rady oraz Komisji,
    3. przygotowywanie zawiadomień o terminach sesji i posiedzeń Komisji we współpracy odpowiednio z Przewodniczącym Rady lub Przewodniczącymi Komisji,
    4. organizacja i dokumentowanie przebiegu sesji oraz posiedzeń Komisji,
    5. przekazywanie Staroście uchwał podjętych przez Radę, interpelacji i zapytań radnych oraz opinii i wniosków z posiedzeń Komisji,
    6. przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady Powiatu z wyłączeniem uchwał, które w imieniu Starosty przekazywane są przez Wydział Budżetu i Finansów do Regionalnej Izby Obrachunkowej,
    7. przekazywanie Wojewodzie Świętokrzyskiemu uchwał Rady Powiatu podlegających publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego,
    8. przekazywanie do realizacji właściwym merytorycznie komórkom organizacyjnym Starostwa i jednostkom organizacyjnym powiatu uchwał Rady,
    9. koordynowanie prac związanych z przygotowywaniem odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych,
    10. ewidencjonowanie, udostępnianie i przechowywanie dokumentacji z działalności Rady oraz Komisji, w tym zbiorów i rejestrów uchwał Rady, opinii i wniosków Komisji, protokołów z posiedzeń.
  2. Organizacyjna pomoc Przewodniczącemu i Wiceprzewodniczącym Rady w pełnieniu funkcji, w tym m.in.:
    1. prowadzenie kalendarza spotkań,
    2. redagowanie odpowiedzi na pisma podpisywane przez Przewodniczącego Rady,
    3. obsługę spotkań organizowanych przez Przewodniczącego Rady,
    4. przygotowanie logistyczne udziału Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady w spotkaniach, uroczystościach, naradach, itp.
    5. przygotowywanie wystąpień i materiałów dla Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady.
  3. Prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi radnych.
  4. Wszechstronne udzielanie pomocy w wykonywaniu mandatu radnego.
  5. Współdziałanie w zakresie koniecznym dla prac Rady i Komisji z organami administracji publicznej i innymi instytucjami.
  6. Prowadzenie spraw związanych ze skargami i wnioskami, których rozpatrzenie należy do kompetencji Rady.
  7. Przekazywanie Wydziałowi Budżetu i Finansów informacji o wysokości diet przysługujących radnym powiatu.

Biuro Obsługi Zarządu

Zadania biura:

  1. Wykonywanie czynności związanych z planowaniem, organizacją pracy oraz obsługą administracyjno – biurową Zarządu Powiatu.
  2. Zapewnienie administracyjno-organizacyjnej obsługi realizacji zadań Zarządu, w tym m.in.:
    1. kompleksowe przygotowywanie posiedzeń Zarządu,
    2. dokumentowanie pracy Zarządu,
    3. prowadzenie rejestru uchwał, decyzji i postanowień Zarządu oraz przesyłanie ich do właściwych organów nadzoru oraz właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych Starostwa i jednostek organizacyjnych powiatu.
  3. Przygotowywanie sprawozdań z działalności Zarządu między sesjami.
  4. Wykonywanie zadań wynikających z funkcji reprezentacyjnej Starosty i działających w jego imieniu pozostałych członków Zarządu.
  5. Wykonywanie zadań związanych ze współdziałaniem Zarządu z parlamentarzystami, organami administracji rządowej i samorządowej oraz innymi instytucjami.
  6. Obsługa sekretariatu Zarządu Powiatu.

banery

poprzedni baner
  • 3PmJY5C_CYK6e6epYnv8tkP2PmX1O_qO15VgV5C0Vi25Irw_dw-vd1S1c10_L4jhqsuZMrfPNrE9krCv7MP3qg

  • _s2sDEJaKPOOCNkhWAiUWfeZlljtBykiI1szrlLXc7S5Irw_dw-vd1S1c10_L4jhqsuZMrfPNrE9krCv7MP3qg

  • OL8cma9wKNlNp_hLgHLGz5yrKRpCqlrPbjdsbm6hKhW5Irw_dw-vd1S1c10_L4jhqsuZMrfPNrE9krCv7MP3qg

  • T3LCsSdcppPFJ2Rqd1VMS8Iuz-adljWLqkvMDzysAFy5Irw_dw-vd1S1c10_L4jhqsuZMrfPNrE9krCv7MP3qg

  • MakhnmZ7ZUGT2Mtz9idmIAzbhc0ruQg3E5j7jxl9nwm5Irw_dw-vd1S1c10_L4jhqsuZMrfPNrE9krCv7MP3qg

  • KD47gyNhLCiq3wRiFqk0_zSPp05VFWyCHqo3BJrEhvW5Irw_dw-vd1S1c10_L4jhqsuZMrfPNrE9krCv7MP3qg

  • L9Nniv79n0n-eQsdoQDNfXaTMHyoAFph_TshwBiGvjS5Irw_dw-vd1S1c10_L4jhqsuZMrfPNrE9krCv7MP3qg

  • AfawNKsvALLyHwvMQIaVFj9FkJZxV_T2mhvCOR1jTVa5Irw_dw-vd1S1c10_L4jhqsuZMrfPNrE9krCv7MP3qg

  • iriBjW438p0kbyKabmuZH2fx3YMS0ybNmTlJOIwlC3O5Irw_dw-vd1S1c10_L4jhqsuZMrfPNrE9krCv7MP3qg

  • TDUvSoF51DoxxsMllQdNMFeB-1jR4WAhYUid41qq0dJH0_E_peOsEWd776lPGh9SjAR1jovLbGv4Mspfpq95vQ

  • hF5YieCj3lR-_34rd5Nxffwy9ls97NlBInQOhHR30z9H0_E_peOsEWd776lPGh9SjAR1jovLbGv4Mspfpq95vQ

  • ewwHk2NQeljXswdUuGchr4jZSr3TVu3wLnbX9a4mHztH0_E_peOsEWd776lPGh9SjAR1jovLbGv4Mspfpq95vQ

  • LeA99rB76A7Jn6KNO-YVyvS_OaA7OxdQp-VF7IpKbsBH0_E_peOsEWd776lPGh9SjAR1jovLbGv4Mspfpq95vQ

  • WIPJm5u2fVr-nlque5n1ErhdX4LzbVyk_wZdqfGmayNH0_E_peOsEWd776lPGh9SjAR1jovLbGv4Mspfpq95vQ

  • FDTBm0MSxc3UXN2LyuCSHs3hMbM5CrFcQcA1-JZbq8xH0_E_peOsEWd776lPGh9SjAR1jovLbGv4Mspfpq95vQ

następny baner